Stalker 2

STALKER 2 nesoucí podtitul Heart of Chernobyl je pokračování originální série S.T.A.L.K.E.R., která přinesla celkem tři díly atmosférické střílečky – Shadow of Chernobyl, Clear Sky a Call of Pripyat. Za všemi tituly, včetně toho nadcházejícího stojí ukrajinské vyvojářské studio GSC Game World.

Opět se vracíme do Zóny výbuchu Černobylské elektrárny. Hlavním hrdinou nového pokračování bude stalker Skif. Nedá se ovšem s přesností říci, zda producenti již zcela zanevřeli na Streloka, který nás doprovázel ve zmíněných třech dílech. Jisté však je, že jsme zpět v Zóně po druhém výbuchu z roku 2006. Zóna je podle všeho mnohem nebezpečnější než v předchozích dílech. Smrtelné anomálie nejsou jedinou hrozbou, na kterou budeme moci v divočině narazit. Vrací se staří znamí v podání bloodsuckera, snorka, nepřátelských frakcí a dalších mutantů, kteří se pobytem v zóně nadrobro zdegenerovali.

Podle slov vývojářu můžeme očekávat velké množství alternativních konců, což jsme mimojiné zažili i v předchozích dílech. Hru tedy budeme muset projet víckrát, abychom si došlápli na všechny možné konce. Velkou roli bude opět hrát svěr artefaktů a pohyb po zóně, který bude mnohem složitější a temnější. Čekat můžeme také zcela novou originální frakci a spousty možnosti kolem arsenálu zbraní, což lze koncekonců vidět ina oficiálním gameplay trailer (viz. níže).

STALKER 2: Heart of Chernobyl vychází 22. dubna 2021 na PC a Xbox X Series. Předobjednat si ho můžete zde.

 

Ve Stalker 2 budeme hrát za Střelce. Bohužel se však zatím neví, jestli bude hra prequel nebo bude prostě navazovat na jeden z konců Call of Pripyat, kdy hrdina přežil jinak sebevražednou cestu k evakuačním vrtulníkům. U postav ještě na moment zůstaneme, protože bychom tentokrát měli konečně potkávat i ženské charaktery.

Pokud jde o Zónu, podle dosavadních informací nás čeká klasika, jež byla k vidění v původní hře a v obou datadiscích (ano, v OBOU datadiscích), tentokrát však pochopitelně rozšířená o nové lokace. Co je však důležitější, tentokrát půjde o jednu celistvou mapu, žádné natvrdo rozdělené lokace. Také bychom se měli dočkat mnohem většího počtu temných podzemních laboratoří.

Určitě vás potěší, že GSC GameWorld tvoří pro druhého Stalkera zcela nový engine, jenž by měl podporovat všechny dnešní technologie, DirectX 11 nevyjímaje. Nový engine také umožňuje port pro konzole, takže kromě PC vyjde S.T.A.L.K.E.R. 2 i pro Xbox 360. Nemusíte se však bát zmršeného konzolového portu, GSC tvrdí, že PC je stále primární.

5 1 hlas
Hodnocení článku
Odběr diskuze
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
0
Co si o tom myslíš, Stalkere?x