Call of Pripyat – Rozhovory

Rozhovor s Olegem Yavorskym (8.dubna 2010)

Andriyash: 

Oleg Yavorsky: V současné multiplayerové verzi hry, ne. Možná do budoucna. 

Andriyash: Podle zvěsti jsou práce ve studiu GSC v plném proudu. Znamená to, že vaše společnost před vydáním Stalkera 2 vypustí ještě nějaký jiný projekt (např. další datadisk)? A pokud ano, kdy můžeme očekávat první podrobnosti? 

Oleg Yavorsky: V roce 2001 jsme ohlásili ambiciózní projekt STALKER. O rok později, projekt přitahoval velkou pozornost v tisku i mezi hráči. Internet byl naplněn screenshoty ze hry, prvními videi, a dokonce narůstal i seznam fanstránek. Koncem roku 2003 měla hra vyjít a veškerá komunita byla nevěřícně napnutá. Nicméně, všechno nešlo podle plánu a bohužel následoval odklad hry na příští rok. Hráči byli rozrušení, a však zaťali zuby a čekali. A však navzdory dalším komplikacím se hra opět odložila a velké očekávání veřejnosti samozřejmě začalo zpochybňovat zpoždění vydání projektu. Takže bývalí fanoušci, náhle začali GSC nenávidět, a na vývojáře „házeli hluboké přívaly bahna“. Nakonec hra vyšla, ovšem až na jaře roku 2007, tudíž se dostalo k radosti těch, kteří stále čekali, a dokonce i těch, jež už přestávali věřit, že vůbec hra vyjde. Tím chci říci, že určitě další plány máme, ovšem chce to trochu času.více

 

Rozhovor s Olegem Yavorskym – vyvojářem z GSC

pcgames.de: Co jste se naučili z minulých S.T.A.L.K.E.R.-ů? Fanoušci zkonstatovali, že hry byly plné bugů, obzvlášť Clear Sky. Někteří dokonce tvrdili, že hry v době vydání byly nehratelné. 

Yavorsky: Očividně zde byla velká odezva provázející obě hry, a to jak pozitivní, tak negativní. Po (vydání) Clear Sky jsme měli dostali mnoho stížností k technickým záležitostem hry. Na jednu stranu to nebylo příjemné, avšak na druhou to pro nás byla dobrá lekce a vyvíjíme velké úsilí, abychom se v budoucnu vyhnuli těmto nepotřebným problémům. Tak například, pro Clear Sky jsme vypustili benchmark, abychom viděli, která nastavení hry jsou nejvíce oblíbená u naší hráčské základny. Teď během prací na Cal of Pripyat jsme hru testovali při těchto nastaveních. Máme ještě další opatření, v enginu Call of Pripyat provádíme minimální změny, to zajistí stabilitu hry navíc. A nakonec, počínaje příštím týdnem máme najatou testovací firmu, která nám pomůže vést hru až do vydání. více

 

Rozhovor s Olegem Yavorskym – vyvojářem z GSC

RPS: Myslíte, že jste dostali pár důležitých lekcí od vydání Clear Sky? Mělo to vliv na to, jak jste přistupovali k práci na Call of Pripyat? 

Yavorsky: Clear Sky pro nás byla dobrá lekce, obzvlašť co se týče stability a hratelnosti. V Clear Sky se událo mnoho změn v technologii i hratelnosti, ale neměli jsme čas před vydáním vše pečlivě vychytat a opravit. Teď s Call of Pripyat jdeme bezpečnější cestou, a to za prvé: postavení hry na technologii, kterou jsme vybrušovali od dob Clear Sky; za druhé: zbavením se několika možností, které stejně ve hře moc nefungovaly (např. válka frakcí); a za třetí: vážnějším pojetím testování hry….. více.

Odběr diskuze
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

0
Co si o tom myslíš, Stalkere?x