Shadow of Chernobyl – Mise

1. mise
Začínáme v podzemí, v protiatomovém krytu. Náš první kontakt je Dealer. Daren (byznisový producent THQ) říká :“ V roce 2006 se něco děje v Černobylském reaktoru. Probleskne vlna světla následována obrovskou panikou. Všichni si myslí, že byl v reaktoru ještě druhý výbuch. Vojáci uzavírají celou oblast. Lidé jsou ale příliš zvědaví. Od této chvíle až po rok 2012 se šíří zvěsti o podivných lidech v zóně a také o zvláštních artefaktech. Tyto artefakty mají rozdílné schopnosti – některé slouží jako zdroje energie , některé vzdorují gravitaci. Vláda, vědci a sběratelé zaplatí obrovské množství peněz za tyto artefakty.“

Na začátku hry hrajeme za nováčka, kterému zachraní život Dealer. U něho si musime odpracovávat svůj dluh za záchranu života. Vypráví nám o naší první misi: musíme pro něj získat kufřík, označený křížkem na našem PDA. Je tu ale problém: toto místo je za pásmem uzavřeném armádou. Po rozhovoru s Dealerem odcházíme směrem k rozpadajícím se hliněným schodům a jdeme až za roh. Dveře bunkru jsou otevřeny. Slyšíme hrůzné pronikavé kvílení. Vydáváme se do lesa. Po chvíli chůze vidíme hnijící psí zombii, která utíká přes pole (pronásleduje kořist). V dáli je hlídka tří vojáků, kteří hlídkují na cestě. Vpředu je další tělo táhnuto do keřů hnusným, krvavým, zmutovaným psem.

Vojenská hlídka pozvedá pušky, kvůli nebezpečí útoku divokého psa, ale vyhýbají se střetu a opouštějí oblast. Neví ale o situaci, do které se dostali. Našel si je totiž Bloodsucker. Rozebíhá se na ně zezadu, tři hnusná chapadla mu visí z hlavy, pohupující se ve vzduchu. Jedním úderem odmrští předního vojáka na stranu. Ostatní se otočí, kleknou si na kolena, a začnou střílet. Nic se mutantovi ale nestane. Druhý voják se sesouvá k zemi. Třetí nemá šanci. Mutant začíná svou hostinu.

Stalker:Shadow of Chernobyl Stalker:Shadow of Chernobyl Stalker:Shadow of Chernobyl

Nad námi se víři mraky. Když je slunce zahalené, signalizuje, že bude pršet. Nevědomě sebou třeseme. Jak se odpoledne přehupuje v noc, mění se osvětlení oblasti. Je čas se rozhodnout. Buď si rozsvítíme baterku a pokračujeme v prozkoumávání oblasti, a budeme tím riskovat přilákání mutantů ke světlu baterky? Nebo by jsme mohli klopýtat ve tmě a používat své smysly, abysme poslouchali a navigovali se.

Při průzkumu musíme dbát na svůj stav. Jsou zde 4 základní věci: hlad, vyčerpání, radiace a zdraví. Jak se o tyto složky starat: hledáním dobrého úkrytu a zabarikádováním dveří, aby jsme měli klidný spánek; hledáním konzervovaných potravin nebo vařením ptáků, jež sestřemíte z nebe; obvazováním ran pomůže jen na chvíli, ale je to právě vodka, která zaručuje dlouhý život. Darren nazývá tyto schopnosti „umění zóny“. Následujeme krvavou stopu a nacházíme mrtvého stalkera. Z jeho těla ukradneme vše, co jde a vše, co se vám hodí nebo co se dá prodat. Zjištujeme něco nového o anomáliích, ale není o nich žádná nová informace. Objeví se zde vrtulník, použijete RPG a sestřelíte vrtulník z rozhledny. Poté se k nám přiblíží skupina vojáků, která nás zabije.

Pro detailnější informace o průběhu hry si můžete přečíst náš návod.

Odběr diskuze
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře