Call of Pripyat – Rozhovor s Olegem Yavorskym

RPS: Myslíte, že jste dostali pár důležitých lekcí od vydání Clear Sky? Mělo to vliv na to, jak jste přistupovali k prácí na Call of Pripyat?

 

Yavorsky: Clear Sky pro nás byla dobrá lekce, obzvlašť co se týče stability a hratelnosti. V Clear Sky se událo mnoho změn v technologii i hratelnosti, ale neměli jsme čas před vydáním vše pečlivě vychytat a opravit. Teď s Call of Pripyat jdeme bezpečnější cestou, a to za prvé: postavení hry na technologii, kterou jsme vybrušovali od dob Clear Sky; za druhé: zbavením se několika možností, které stejně ve hře moc nefungovaly (např. válka frakcí); a za třetí: vážnějším pojetím testování hry.

 

Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

RPS: Můžete nám říct něco o nových oblastech Zóny, které nám Call of Pripyat poskytne? Kolik materiálu jste nashromáždili z opravdové Černobylské oblasti? 
Yavorsky: V Call of Pripyat představíme kompletní sadu nových lokací. To znamená třeba Pripyatskou zátoku a její rezavou flotilu, která tam stojí už 20 let, vesnici Kopachi úplně pohřbenou po výbuchu, továrnu Jupiter na okrajích Pripjatě, vlakové nádraží Janov, a jako třesničku na dortu – celou oblastu Pripjatě vymodelovanou v reálném měřítku. Mnoho hráčů po nás chtělo, abychom do hry zahrnuli i Pripjať, tak jsme jejich přáním vyhověli. 

Myslím, že Call of Pripyat bude nejvíce fotorealistická, a proto nejvíce atmosferická hra z celé trojky.

 

RPS: Můžete nám vysvětlit, jak jste změnili A-Life system? 
Yavorsky: Jako první krok jsme vzali nejvíce oblíbené funkce z SoC a CS aby se opět vyskytly v Call of Pripyat. Druhý krok bylo přidání pár rysů, aby svět a jeho atmosféra působili více uvěřitelně. A proto cykly dne a noci budou ovlivňovat jak bestie, tak NPCčka: bestie budou více aktivní v noci, když NPCčka budou zkoušet najít přístřeší a vracet se na základnu po hledání artefaktu anebo denních hlídek. Abychom oživili svět, každá postava/bestie bude mít svého nepřítele. Mutanti loví lidi, banditi jdou po neutrálních stalkerech a Duty půjde po krku mutantům. 

Třetí krok, hlad a spánek také budou mít ve hře svou funkci. Když bude mít hráč hlad, potrvá mu delší dobu než znovu nabyde svou výdrž. Funkce spánku pomůže hráčovi se osvěžit a také o trochu urychlí čas (což může být užitečné v případě, že máte noční misí startující v určitou hodinu). 

Jak jsme řekli, všem bestiím jsme upravili vzhled a změnili jejich chování v boji (jsou tužší, silnější a zajímavější k boji), a pár bestií přidali – Burera a Chiméru.

 

Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

RPS: Kolik inspirace jste si vzali z modderské práce na všech předchozích Stalkerech? 
Yavorsky: Jsme velmi potěšení z toho, jak je modderská komunita aktivní při úpravách S.T.A.L.K.E.R.a – viděli jsme mnoho zajímavých modifikací od fanoušků (např. AMK-mod). Nicméně, co se týče vývoje další oficiálních her, raději je budeme stavět tak, jak se nám zdá správné než abychom kopírovali ideály vývojářů modifikací. Naší ambicí je představit našeho S.T.A.L.K.E.R.a tak, jak ho vidíme (a stále máme dost nápadů k implementaci). Avšak stále nasloucháme ohlasu od hráčů a jejich seznamu přání. Pomáhá nám to dělat důležitá rozhodnutí jakým směrem sérii ubírat.c.

 

Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

RPS: Z poznámek k patchi: „Přidána funkce spánku.“ Tato funkce byla odemknuta v několika modech… 
Yavorsky: Protichůdně k příběhu hry, možnost spánku bude mít svou roli ve hře. Jak bylo zmíněno, můžete ušetřit čas a ne jen chodit po okolí během čekání na začátek mise v určitém čase. Po spánku vaše postava také znovu nabyde své síly. Spát budete moct pouze na bezpečných místech, jako jsou například základny stalkerů.

 

Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

RPS: Můžete osvětlit jak se bude hra hrát „po dokončení v módu volného hraní“? Je to spojeno s více rozšířenými bočními úkoly? 
Yavorsky: Mód volného hraní je zde pro ty hráče, kteří raději zůstanou ve hře a prozkoumávají tolik, kolik chtějí bez toho, aby hru museli hrát znova. To znamená, že budete moci volně cestovat, užívat si A-Life systému a plnit úkoly, které jste během hraní nestihli.

 

RPS: Očekáváte návrat podzemních „hororových“ sekvencí z původního Shadow of Chernobyl? 
Yavorsky: Nabídneme pár podzemních lokací k prozkoumání, takže bacha na strašidelný bestie!

 

RPS: Nahrazení anglických rozhovorů původními ruskými se zdá být oblíbenou modifikací – napadlo vás udělat také udělat možnost plně ruských dialogů s anglickými titulky, tak jak to CD Projekt udělal s polštinou u The Witcher? 
Yavorsky: Díky za nápad! Alespoň část našich her byla vždy v ruštině (třeba historky u ohně, křik v boji (a to pěkně sprostý!)). Popřemýšlíme o přidání více jazyka okořeněným vodkou, medvědy a balalajkami.

 

Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

RPS: Máte ještě pořád co dělat s originálními Stalkery? Můžeme očekávat ještě dalšího „nového“ Stalkera od GSC? 
Yavorsky: Ujišťuji vás, že stále máme dostatek nápadů stále ještě netknutých Stalkery. Opět plánujeme dospělé pokračování, ale ještě je příliš brzo na to, abychom o tom mohli mluvit.

 

RPS: Olegu díky za rozhovor.

Zdroj: RockpaperShotgun.com

Autor: MeTaN

Odběr diskuze
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

0
Co si o tom myslíš, Stalkere?x