Call of Pripyat – Rozhovor s Olegem Yavorskym #2

pcgames.de: Ahoj Olegu. Můžete se představit našim čtenářům? Jaká je vaše funkce v GSC?

 

Yavorsky: Ahoj! Jsem Oleg Yavorsky, z oddělení pro styk s veřejností zde v GSC Game World.

 

pcgames.de: Co jste se naučili z minulých S.T.A.L.K.E.R.-ů? Fanoušci zkonstatovali, že hry byly plné bugů, obzvlášť Clear Sky. Někteří dokonce tvrdili, že hry v době vydání byly nehratelné. 
Yavorsky: Očividně zde byla velká odezva provázející obě hry, a to jak pozitivní, tak negativní. Po (vydání) Clear Sky jsme měli dostali mnoho stížností k technickým záležitostem hry. Na jednu stranu to nebylo příjemné, avšak na druhou to pro nás byla dobrá lekce a vyvíjíme velké úsilí, abychom se v budoucnu vyhnuli těmto nepotřebným problémům. Tak například, pro Clear Sky jsme vypustili benchmark, abychom viděli, která nastavení hry jsou nejvíce oblíbená u naší hráčské základny. Teď během prací na Cal of Pripyat jsme hru testovali při těchto nastaveních. Máme ještě další opatření, v enginu Call of Pripyat provádíme minimální změny, to zajistí stabilitu hry navíc. A nakonec, počínaje příštím týdnem máme najatou testovací firmu, která nám pomůže vést hru až do vydání.

 

Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

pcgames.de: Ok! Přejděme k vaší nové hře. STALKER: Call of Pripyat. Používáte X-Ray Engine 1.6. Jaké jsou zlepšení co se týče výkonu, kvality a jiných funkcí? Bude engine schopen podporovat DirectX 10 nebo DirectX 11? 
Yavorsky: Engine Call of Pripyat bude podporovat DX10, nabízejíc hráčům pár funkcí jako je volumetrické sluneční záření, dynamické zmokřování povrchu a efekt realistického deště, volumetrickou mlhu. Pokračujeme s optimalizací abychom zlepšili celkový výkon. Co se týče podpory DirectX 11, tak se momentálně rozhlížíme po technologii, abychom viděli jestli stihneme udělat optimalizaci s našimi časovými omezeními. Takové funkce jako antialiasing, přepsaný síťový modul určitě bude vítaná funkce pro hráče s X-Ray 1.6.

 

Stalker:Call of PripyatStalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

pcgames.de: Můžete nám říct něco o nových možnostech v hraní Call of Pripyat? Plánujete zabudovat do hry možnost řízení vozidel? 
Yavorsky: První velký rozdíl oproti předchozím hrám je ten, že všechny úkoly (jak příběhové, tak bokovky) předem navrhujeme ručně, oproti těm hrou automaticky generovaným. Tato změna zaručuje hráčovi, aby viděl opravdu zajímavé a unikátní úkoly, stejně tak se zlepší způsob jejich prezentace. V Call of Pripyat více rozvíjíme RPG element hry. Můžete očekávat nové řetězce vylepšováků vašich zbraní a brnění. Mimochodem, brnění se rozdělilo do torza a helmy, takže tyto věci teď můžete sbírat odděleně. Seznamování se s NPC bude teď také důležitější část hry. Takhle budete moci mluvit s více NPCčky, jak na základnách tak venku v Zóně, obchodovat a dostávat extra mise, stejně tak jako najímat je jako průvodce (to je možnost pro hráče – zaplatit něco málo, aby ušetřil čas cesty, pokud ví kam jít). Rozšířené možnosti s průvodci hráčovi slouží jako náhrada za již zmíněné řízení aut. Problém s vozidly je ten, že stále pro ně nevidíme dostatek prostoru aby mohly projet Zónou. Zpět k NPC – hráč uvidí reálnému životu podobné akce odehrávající se kolem: stalkeři během dne půjdou lovit mutanty, hledat artefakty, hlídkovat a v noci se navracet na základny. Hráč půjde hledat přístřeší, stejně jako NPC postavy, kvůli nenadálým varováním před emisemi – bude smrtelné zůstávat venku. Call of Pripyat hráčovi ve hře nabídne možnost spánku. Spánek hráčovi pomůže obnovit jeho energii, zatímco současně čas rychle uběhne na potřebnou hodinu ve hře (v případě časem startované mise) bez toho, aby musel lelkovat po okolí. Mimochodem, bude více nebezpečné hrát v noci, protože monstra se stanou více aktivními, takže funkce spánku přijde velmi vhod.

 

Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

pcgames.de: Co příběh? Je posazen za události v Shadow of Chernobyl nebo za události v Clear Sky? Umístění hry a příběhu je kde a proč? 
Yavorsky: Call of Pripyat je zasazen za události v Shadow of Chernobyl, když Strelok vypne Brain Scorcher a otevře cestu do středu Zóny. Fakticky, armáda se rozhodne podniknout operaci namířenou na přebrání kontroly na Černobylem. Jako první se rozhodnou poslat vrtulníky na průzkum oblasti a zhotovení map anomálních polí v této oblasti. Avšak operace selže navzdory všem přípravám a žádným jasným důvodům. Aby přišli na to co se stalo bez přílišného riskování, armáda pošle do oblasti agenta v přestrojení za stalkera (stopaře) aby vyšetřil neúspěch operace. Přesně jak tipujete, agent bude sám hráč. A jeho prvním úkolem bude najít a prozkoumat místa kde spadly vrtulníky. Víc toho hráč v tomto bodě neví. Takže vše ostatní je na něm. Hráč v Zóně bude spolupracovat s různými frakcemi (prvotně je hráč neutrální ke všem, ale časem se jejich postoj může změnit v závislosti na tom, jakým způsobem hraje), získávat informace, sbírat artefakty, shánět lepší munici a zbraně, a to vše samozřejmě bez zapomenutí hlavního cíle. Představením jiného hlavního hrdiny, tak jako páru nových klíčových postav, chceme aby hráči viděli hru z jiné perspektivy a aby dostali trochu jiný pocit.

 

Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat Stalker:Call of Pripyat

 

pcgames.de: Můžeme v Call of Pripyat očekávat autentické lokace nebo jsou všechny fiktivní? Jestli ano, které? 
Yavorsky: Ach, ano. Všechny lokace ve hře budou úplně nové. Hlavnímu představení se dostane celé části města Pripjať (jeho východní části) ve hře vymodelovanému v jeho reálném měřítku a autenticitě. Udělali jsme si pár výletů do Pripjatě hlavně kvůli focení města a přilehlých oblastí do hry. Jakožto výsledek představíme Pripjaťský přístav, průmyslový komplex Jupiter, vesnici Kopači, nádraží Janov – tohle vše a další přetvořené z reálných podkladů. Můj osobní dojem je, že Call of Pripyat bude ze série nejvíce fotorealistický, a také nejvíc atmosferický. Když to říkám, co se týče lokací ve hře, budou zatím velikostí největší ze všech tří her.

 

pcgames.de: Máte už stanovené datum vydání Call of Pripyat? A samozřejmě, jaké budou oficiální systémové nároky? Vypadají celkem nízké. Na jakých strojích právě rozběháváte Call of Pripyat? 
Yavorsky: Zatím žádné přesně datum, ale očekáváme, že hra už bude na podzim venku. Hra by měla být pěkně hratelná třeba na počítačí s: 

– Intel Core 2 Duo E7400 / AMD 64 X2 5600+
– 2 GB RAM
– 512 MB DirectX® 9.0c kompatibilní grafická karta / nVIDIA® GeForce™ 9800
GTX / ATI Radeon® HD 4850

Jak víte, S.T.A.L.K.E.R. má nabídku nastavení s mnoha parametry aby se ovlivnil výkon. Takže si ho můžete nastavit pro pohodlné hraní jak chcete. Každopádně, jestliže chcete hrát v maximální kvalitě a rozlišení, běžte si pro co nejvýkonnější stroj jaký můžete – v tomhle případě nikdy nebude stačit.

 

pcgames.de: Pojďme se podívat do budoucnosti. V květnu přišlo pár fám, říkajíc, že hypotetický STALKER 2 může využít CryEngine 3. Jsou to pouze fámy? Jaké vlastně máte plány se sérií STALKER? 
Yavorsky: Není to tajemství, že chceme pokračovat ve vývoji série STALKER. V plánu je dospělé pokračování, ale stále je ještě příliš brzo na to o tom mluvit. A CryEngine 3 pro STALKER 2 byla čistá fáma.

Zdroj: PCGames.de

Autor: MeTaN

Odběr diskuze
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře