Kovárna pokroku je součástí hlavního příběhu hry STALKER 2. Tato stránka průvodce vysvětluje, jak se dostat do kryptobiologické laboratoře, jak vyřešit hádanky, které se v ní nacházejí, a jak se vypořádat s náhodnými anomáliemi.
Navigace
Jak se dostat do kryptobiologické laboratoře?
Úkol Kovárna pokroku se aktivuje automaticky po rozhovoru s doktorem Dalinem na konci úkolu A Long Overdue Visit.
Opusťte budovu institutu skleněnými dveřmi do dvora a zahnete doprava. Po krátké chůzi dorazíte k laboratoři (budova s kulatou anténou).
Uvnitř promluvte s doktorem Krywenko. Ten vám dá pokyn, abyste se dostali do spodního patra pomocí ventilační šachty.
Použijte schody naproti vchodu do budovy. Projděte strojovnou a poté vyjděte dveřmi na konci chodby.
Sestupte po žebříku a vstupte do malé budovy.
Zničte desky blokující přístup do ventilačního systému.
Sestupte po schodech ve válcovité místnosti a vstupte do potrubí, které vás zavede do další části komplexu.
V místnosti s kouřícími trubkami vás napadne horda krys. Rychle se evakuujte po žebříku a hoďte dolů granát, abyste eliminovali hrozbu.
Na opačné straně místnosti najdete žebřík zamčený visacím zámkem. Střelte na zámek a pak vylezte nahoru.
V další místnosti budete muset bojovat s psionickým mutantem – Burerem. Pamatujte, že nepřítel vám může vyrazit zbraň z rukou a často se chrání modrým silovým polem. Doporučujeme Burerovi útočit z dálky a rychle ustoupit do chodby, když se mutant pokusí po vás hodit nějaký předmět.
Sejděte po schodech dolů a projděte dveřmi vlevo. Než budete pokračovat, můžete splnit volitelný úkol: zachránit vědce na konci chodby. Abyste to však mohli udělat, budete muset nejprve čelit psionickému mutantnímu kočkovi. Vděčný muž vám dá klíč od skladu, který se nachází o patro výš.
Vylezte po schodech. Na dalším patře se dostanete do místnosti plné nebezpečných anomálií. Bez ohledu na to, kterou cestu si vyberete, musíte počítat s tím, že některé z nich vám způsobí poškození. Doporučujeme proběhnout první polovinu místnosti co nejrychleji a pak vylézt po kovové konstrukci.
Jak vyřešit hádanku s tlačítky?
V další místnosti narazíte na hádanku, ve které musíte kliknout na kombinaci čtyř tlačítek ve správném pořadí. Počítáno zleva, správné pořadí je:
- První tlačítko;
- Třetí tlačítko;
- Čtvrté tlačítko;
- Druhé tlačítko.
Projděte otevřenými dveřmi do další místnosti, kde vás napadne krvežíznivý mutant. Porazte ho a pokračujte dál.
Jak vyřešit hádanku s ventily?
Další místnost se rychle začne plnit jedovatým plynem. Abyste unikli, budete muset otočit 3 ventily:
- První ventil se nachází na kovovém lešení na levé straně místnosti.
- Druhý ventil najdete na zdi vedle dveří, kterými jste vešli.
- Poslední ventil najdete vlevo od předchozího. Dostanete se k němu skokem na modré trubky.
Jakmile uzavřete všechny ventily, jedovatý plyn unikne a budete moci pokračovat dál.
Setkání s Hermannem
Po průchodu kontrolním centrem se dostanete do místnosti s podivnou sférickou anomálií. Vstupte do ní.
Anomálie vás teleportuje do zničeného tunelu. Porazte snorks uvnitř a pak jděte do další místnosti, kde potkáte Hermann, vědce z prologu hry.
Projděte oranžovými dveřmi a poté skočte dolů do tunelu pod anomálií. Střelte na visací zámek blokující další dveře.
Projděte zničenými místnostmi a nahoru po schodech. Nakonec se dostanete do místnosti s teleportující anomálií. Bude tam také Hermann.
Po krátké konverzaci vás vědec požádá, abyste vstoupili do anomálie. Udělejte to.
Teleportující anomálie vás hodí na několik náhodných míst plných mutantů. Nebojte se, budete tam jen pár vteřin. Zkuste to vydržet a vyhýbejte se útokům zvířat.
Nakonec vás anomálie teleportuje na břeh jezera poblíž SIRCAA. Úkol „Forge of Progress“ tímto končí.







