Vyšel další patch na Stalkera 2: Heart of Chornobyl, tentokrát ve verzi 1.5.2. Vývojáři poměrně kmitají. Od vydání hry vyšlo celkem už 19 záplat, které doručují opravy a zdokonalení hratelnosti. Samozřejmě, kromě dílčích podverzí jde zejména od ty majoritní verze, kterých je celkem 5 a vždy sebou nesou řadu novinek. Je jasné, že do budoucna budou vývojáři od menších updatů upouštět, nicméně i tak je nutné pochválit aktivitu kolem supportu.

Nezapomeňte si předobjednat Stalker 2: Heart of Chornobyl také na Playstation 5.
Přehled nad nejaktuálnější hlavní verzi 1.5 si můžete nastudovat níže:
Hlavní novinky
- Život v Zóně je nyní simulován pro všechny postavy, nejen pro ty, které jsou v zorném poli hráče.
- Postavy pokračují ve svém životě a sledují své cíle v Zóně, dokud nenastane jejich konec.
- Hráč se po určité době může setkat se stejnými stalkery.
- Hráči mohou narazit na více postav A-Life, které odpočívají nebo interagují na různých místech, což zvyšuje ponoření do světa hry.
- Postavy se již neobjeví přímo před hráčem. Když hráč například vyčistí doupě mutantů, mutanti se o chvíli později jednoduše neobjeví.
- A-Life Director již neobnovuje postavy na okraji vizualizace. Místo toho se postavy objevují dále od hráče, přičemž se zachovává populace zóny.
- Rozsah vizualizace je mírně zvětšen. Postavy se nyní objevují v rozsahu vizualizace s příslušnými animacemi a vybavenými zbraněmi. To snižuje efekt „pop-in“ a přispívá k plynulejší vizualizaci postav.
- Přidána nová anomálie: Vodní elektrické tornádo.
- Přidána zbraň Three-Line Rifle.
- Přidána nová pistole Kora.
- Přidána nová funkce: rabování částí mutantů.
- Přidáno zobrazení dostupných slotů pro artefakty pro brnění v záložce Vylepšení.
- Okno úložiště hráče bylo zvětšeno.
- Opravena chyba, kdy se tlačítko „Vzít vše“ stalo neaktivním po vložení jakéhokoli předmětu do okna kořisti.
- Do menu vylepšení technika bylo přidáno odemknutelné tlačítko „Opravit vše“ pro opravu veškerého vybaveného vybavení.
- Přidána funkce obnovení přebíjení pro všechny zbraně.
UPOZORNĚNÍ
Zóna se neustále mění a nový patch může změnit její strukturu. Pokud jste se rozhodli vydat se cestou s modifikacemi, mějte na paměti, že nemusí odolat nejnovějším změnám. Pokud po vydání patche 1.5 máte problémy s výkonem nebo stabilitou, doporučujeme vám modifikace deaktivovat. Pokud problémy přetrvávají, navštivte stránku https://support.stalker2.com/hc, kde najdete další kroky pro řešení problémů a pomoc.
Umělá inteligence a boj
- Opravena chyba, kdy Snork nemohl vyskočit z některých izolovaných oblastí.
- Opravena chyba, kdy Controller mohl svou schopností řevu způsobit poškození mimo své zorné pole, přes objekty a stěny.
- Opravena chyba, kdy Pseudogiant mohl uvíznout v malé vzdálenosti od hráče.
- Opravena chyba, kdy hlodavci vydávali zvuky i po smrti.
- Přidán balistický pokles na dlouhé vzdálenosti pro NPC, aby nemohli zasáhnout hráče, když jsou příliš daleko.
- Vylepšeno chování mutantů při útoku, když hráč stojí na místě.
- Opravena chyba, kdy skokový útok chiméry způsoboval poškození před dosažením hráče.
- Opravena chyba, kdy bylo možné zabít burera, když měl aktivní štít, pokud jste byli blízko.
- Opravena chyba, kdy NPC využívali odkrytý úkryt při boji mezi sebou.
- Opravena chyba, kdy NPC mohli chodit na místě v mírových centrech.
Oprava chyb, pády a výkon
- Opraven výrazný pokles výkonu při vstupu do oblasti Generátory z lokace Dead Valley.
- Opravena chyba, která způsobovala, že inventář zůstával otevřený poté, co Controller použil na hráče Psy Strike.
- Opravena chyba, která způsobovala ztrátu zvuku a vstupu po rychlém obnovení na platformě Xbox.
- Opravena chyba, kdy hra přestala reagovat při načítání uložení vytvořeného v určitých bodech Prypiati během mise The Road to the Foundation.
- Opravena chyba, kdy hráč získával trvalé a konzistentní negativní efekty z nenabitých Weird Bolt.
- Opravena chyba, která způsobovala, že se při sbírání munice zobrazoval počítadlo munice.
- Opravena chyba, kdy hráč mohl získat achievement za vyčištění doupěte bez spuštění alarmu pouze jedním zabitím.
- Opraven nesprávný popis možností „Celková kvalita“ a „Citlivost míření myší“ v nastavení.
- Opravena chyba, kdy po načtení uložení vytvořeného v mělké vodě zůstával efekt úbytku výdrže.
- Opravena chyba, kdy hráč mohl získat trvalý efekt a poškození z anomálie po načtení uložení vytvořeného uvnitř této anomálie.
- Opraven pokles výkonu při kolizi s psychickými přízraky.
- Opravena chyba, kdy nastavení vynuceného mono zvuku nemělo vliv na hudbu.
- Opravena chyba, která způsobovala, že se při použití ultraširokého poměru stran zobrazovalo vertikální zorné pole zmenšené.
- Opravena chyba, kdy se ikona anomálie Vortex zobrazovala na mapě jako pole máků.
- Opravena chyba, kvůli které nefungovala funkce Drop při rabování.
- Opravena chyba, kdy bylo možné sledovat dvě hlavní mise současně.
- Opravena chyba, kdy se stromy a keře mohly objevit přímo před hráčem.
- Opravena chyba, kdy se nehrál zvuk přebíjení zbraně od NPC v krytu.
- Opravena chyba, kdy došlo k pádu hry při pití vodky.
- Opravena chyba, kdy značky nepřátelských úkolů zůstávaly u NPC po jejich zabití.
- Vylepšen výkon v lokacích s velkým množstvím čekajících dialogů (např. velká centra jako Rostok).
- Opravena chyba, kdy se po lootu, uložení předmětů do skrýše nebo na mrtvolu přestala reagovat záložka Výbava.
- Opraveny zástupné texty v záložkách vylepšení.
- Opravena chyba na Xbox Series S, která mohla nastat po přiblížení se k chemické továrně.
- Optimalizovány kostrové sítě pro skrýše a některé interaktivní objekty.
- Opraven problém se snížením výkonu, když se více NPC pokoušelo současně otevřít dveře.
- Opraveny závažné poklesy FPS při pohledu na interaktivní objekty a NPC v blízkém interaktivním dosahu.
- Opraveny různé pády.
Hlavní a vedlejší úkoly, setkání v otevřeném světě
- Opraven problém, kdy Korshunov klouzal uvnitř výtahu během mise The Last Step.
- Opraven problém, kdy v Rostoku chyběla zástrčka, když hráči potřebovali získat kontrolní vysílač během mise Dawn of a New Day.
- Opraven problém, kdy Scar opouštěl arénu a začal bojovat s Monolithiany, pokud nebyli zabiti během předchozího úkolu mise The Last Step.
- Opravena chyba, kdy se reputace Warda stala negativní po zahájení mise Assault on the Duga na straně Warda.
- Opravena chyba, kdy hráč mohl získat odměnu za misi A Matter of Honor dvakrát.
- Opravena chyba, která umožňovala přijetí mise Gray’s Last Hunt znovu po jejím dokončení.
- Upravili jsme několik drobných hlasových komentářů NPC.
- Opravena chyba, kdy byly dveře výtahu v horní části laboratoře X-3 zavřené a blokovaly další postup během mise Legends of the Zone.
- Opravena chyba, kdy byly dveře výtahu do X-17 zavřené a blokovaly další postup během mise Visions of Truth.
- Opravena chyba, kdy se hráč mohl zaseknout za dveřmi bunkru Sidorovich na konci boje.
- Opraveny nesrovnalosti ve vztazích NPC mezi setkáními a hlavními misemi.
- Opravena chyba, kdy byly po misi Nebezpečné vztahy zamčené hlavní vstupní dveře do Malachitu.
- Opravena chyba, kdy mohl zůstat nesplněn cíl „Odrazit útok Monolithu“ během mise Cesta k základně.
- Opravena chyba, kdy mohl být během mise Dangerous Liaisons zabit plukovník Korshunov.
- Opravena chyba, kdy se hráči mohli zaseknout uvnitř komunikační stanice Troposphere na konci mise Nebezpečné vztahy.
- Opravena chyba, kvůli které se jednotka Ward zasekla během mise Útok na Dugu.
- Opravena chyba, kvůli které mohlo několik cílů zůstat aktivních po neúspěchu mise Zvuk hudby.
- Opravena chyba, kvůli které mohla mise Černá ovce zůstat za určitých okolností aktivní v deníku.
- Opravena chyba, kvůli které nebylo možné za určitých okolností dokončit misi Zvuk hudby.
- Opravena chyba, kvůli které se opakovatelná mise A Job For Sidorovich mohla zaseknout a zůstat nedokončená.
- Opravena chyba, kvůli které se hráč mohl zaseknout v dialogu se Sultanem během mise The Mysterious Case.
- Opravena chyba, kvůli které byly během mise A Long Overdue Visit zablokované dveře výtahu do Dalinova bytu.
- Opravena chyba, kvůli které se hráč mohl během mise On The Edge zaseknout uvnitř Zalissya’s Clubhouse.
- Opravena chyba, kdy se dveře vedoucí do arény Granite Squad mohly během mise „Poslední krok“ zavřít před hráčem.
- Opravena chyba, kdy mohla být postava hráče zabita emisí během mise „Útěk z klece“.
- Opravena chyba, kdy během mise „Back to Garbage“ chyběl seržant Metlov.
- Opravena chyba, kdy mise „Dark Times“ nemohla pokračovat po smrti Jarla.
Podpora modů
Vytvořte si Zónu podle svých představ pomocí Zone Kit! Popusťte uzdu své kutilské povaze a upravujte stávající obsah nebo vytvářejte něco nového – animace, zbraně, mechaniky a dokonce i zázraky Zóny. Oficiální podpora modů je tady, takže nyní je ten správný čas vytvořit si vlastní obsah a využít úpravy vytvořené ostatními stalkery. Modifikace najdete na Steam Workshop a Mod.io. Pokud si chcete vyzkoušet vlastní tvorbu, Zone Kit si můžete stáhnout na: https://store.epicgames.com/uk/p/stalker-2-zone-kit
Další aktualizace
- Vylepšeno trasování NPC.
- Vylepšena animace kouření cigaret NPC.
- Přidána možnost zrychlit rolování titulků na PC a XBOX.
- Vylepšeny zvuky výstřelů na dálku a v interiérech.
- Vylepšen vzhled HUD pro změnu funkčnosti munice.
- Vylepšeno třídění inventáře a posouvání v oknech s kořistí.
- Vylepšeny popisy přídavných zařízení zbraní.
- Upravili jsme hlasitost zvuku při použití lékárničky.
- Přidali jsme podporu poměru stran 21:9 a 32:9.
- Do nastavení grafiky jsme přidali tlačítko „Auto Detect“ (Automatická detekce), které upraví předvolby grafiky podle našich doporučení pro hardware hráčů.
- Přepracovali jsme synchronizaci rtů ukrajinských postav.




